kafferasten.blogg.se

Måla hus och springa vilse

Kategori: Allmänt

Ännu en dag med husmålning, podcasts och P3-dokumentärer. Sol dessutom. Livet är bra gött ibland. För några år sedan när min mammas sambo reste runt i ett par månader i (på?) Nya Zeeland träffade han ett mycket trevligt par som är och besöker oss den här veckan. Har redan glömt deras namn men de är väl runt 40 och har en sån där härlig frilufts-aura runt sig som man kan tänka sig att ett par från Nya Zeeland har. Hajkskor, ryggsäck och säkert ägare av några hundra tusen får. Det är när man får besök av sådana människor man passar på att visa sin egna lite sportiga friluftssida som man så gärna vill tro att man har och tar en "spontan löprunda runt sjön precis som man brukar". Ja juste. Sprang ja vilse då? Funkar gps:en i skogen eller? Var det hur lerigt som helst och jag hade på mig mina nya finaste Nike? Stannade killen som cyklade svinfort förbi i typ världens största vattenpöl? Var jag arg? Älskar jag skogen?????? Allt är liksom så ironiskt ibland. Jag kom tillbaka drygt 2 timmar senare som en dränkt katt med svansen mellan bena. Hade onda fötter och var redigt trött och arg. MEN. Vet ni vad? Precis då var maten klar, som för övrigt var grillat, jag hann bada i sjön innan vi åt och allt blev helt otroligt jävla asbra. Nöjd trött tjej. Ps. jag tror aldrig jag hört min mamma prata engelska och det är J Ä T T E K U L.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: